כאשר גלי קול באים במגע עם חומר, נוצרת השפעה על איך שאנחנו שומעות. לגלי קול תכונות דומות כמו למים, הם נספגים בחלק מהחומרים, מתנפצים לתוכם, או מתאדים כעבור זמן, בנוסף התנועה שלהם מושפעת מהמבנה אליו הם נשפכים, כך למשל במבנה גלילי, קול או מים אשר "נשפכים" בעוצמה, עושים את דרכם מטה בצורה מעגלית.
חרשות חלקית במובן הזה, מאוד מושפעת מחללים ומהחומרים שאיתם גלי הקול נפגשים, מצורתם ואורכם של גלי הקול. השמיעה יכולה להיות חוויה מאוד אינטנסיבית ואפילו כואבת (כמו למשל עם מכשיר שמיעה שמגביר הכל, גם גלי קול של משאית שעומדת לידי וצופרת). חרשות חלקית גם הרבה פעמים יכולה להיות חוויה שדומה להרכבה סימולטנית של רצועת סאונד מקוטעת, כשמדברים ואני לא רואה שפתיים, אני מתחילה להרכיב פאזל מגלי הקול שהגיעו אליי, בסוף הדיבור חסרים בפאזל חלקים ואני נאלצת להשלים מתוך ההיגיון של הקונטקסט או מתוך פרשנות, לפעמים אני טועה בחיבור הפאזל.
בכל יום, בהזדמנויות שונות, אני מבקשת שיחזרו שנית על המשפט, או שישנו את הניסוח, אני מנסה למנן את הבקשות האלה כי הן לא תמיד מובנות, לכן הרבה פעמים אני פשוט מוותרת.
בעבודה אודיו ויזואלית זו אני מספרת משהו שחוויתי, רצועת הסאונד עברה עיבוד ושיבוש כדי ליצור את התחושה של חוש המתפקד חלקית.